Naar inhoud

Geld terug regelingen

HTM reizigers lopen op tramhalte naast HTM tram

Geld terugvragen na je rit met HTM

Geld terug bij onjuiste afrekening

Is er een te hoog bedrag van de OV-chipkaart of betaalpas afgeschreven voor een rit? Of heb je niet kunnen in- of uitchecken? Met het formulier “Geld terug’ kun je de door HTM teveel in rekening gebrachte (reis)kosten, binnen 3 maanden na de desbetreffende rit, terugvragen.

Hoe vraag je de vergoeding aan?

Aanvragen gaat snel en makkelijk via onderstaand formulier

Formulier geld terug bij onjuiste afrekening

Geld terug bij vertraging

Reizen met HTM is makkelijk, betrouwbaar en comfortabel. Helaas komt het voor dat trams en bussen niet op tijd rijden door (ver)storingen en calamiteiten. Dat is heel vervelend, maar niet altijd te voorkomen. Wanneer de vertraging meer dan 30 minuten duurt ontvang je € 3,- terug.

Dit geldt alleen voor reizen gemaakt met een tramlijn van HTM, buslijnen zijn uitgesloten.

Hoe vraag je de vergoeding aan?

Aanvragen gaat snel en makkelijk via onderstaand formulier

Formulier geld terug bij vertraging

Geld terug na een onterechte boete

Heb je een boete gekregen ondanks je een vooruitbetaald abonnement hebt, omdat je de OV-chipkaart niet bij je had of was vergeten om in te checken?

Als je ten tijde van de reis wel een abonnement op je OV-chipkaart had staan, kun je een coulanceverzoek indienen om het bedrag van de betaalde boete van HTM terug te krijgen.

Let op: dit kan maximaal 3 keer per jaar.